یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
کد خبر: 1183268
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
تربیت مربی کودک و نوجوان

حوزه/ کارگاه دو روزه تربیت مربی کودک و نوجوان، با حضور حجت الاسلام خدادادی در مدرسه علمیه معصومیه تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کارگاه دو روزه تربیت مربی کودک و نوجوان، با حضور حجت الاسلام خدادادی استاد حوزه علمیه کرمانشاه در مدرسه علمیه معصومیه تفرش برگزار شد.

حجت الاسلام خدادادی در این کارگاه به مهارت کلاس داری پرداخت و برای داشتن کلاسی جذاب، به مربیان راهکارهایی را ارائه داد، از جمله نوشتن بسم الله الرحمن الرحیم با خطی که مناسب سن کودکان و نوجوانان است، استفاده از تابلو، استفاده از ماژیک‌های رنگی و داشتن ارتباط کلامی مناسب.

وی اظهار داشت: کلاس داری بر اساس چهار مرحله پیش می‌رود، شروع، شیوه‌ها، تنوع و تکالیف.

حجت الاسلام خدادادی در ادامه به مبحث تربیت کودکان و نوجوانان پرداخت و بیان کرد: یکی از روش‌هایی که برای آموزش کودکان وجود دارد، روش بازی کردن است البته بازی‌هایی که همزمان جنبه آموزش و سرگرمی داشته باشند.

وی به موانع انجام رفتار صحیح در کودکان اشاره کرد و یادآور شد: ناهماهنگی بین گفتار و عمل والدین، توقع بیش از حد از کودک داشتن، گناه شمردن تخلف کودک، زیاد صحبت کردن از مکانیزم‌های تنبیه دینی و برخورد تحکمی باعث رفتارهای غلط در کودکان می‌شود که آسیب جدی را به آنها وارد می‌کند.

اسناد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کودک یا نوجوان ما باید مهارت حل مسئله را داشته باشد از جمله مهارت تفکر نقّاد، مهارت تفکر خلاق، مهارت هدف گذاری، مهارت تصمیم گیری و مدیریت هیجانات.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان با یادگیری مهارت حل مسئله، قبل از اینکه مسائل آن‌ها تبدیل به معضل و بحران شود در زمان مناسب می‌توانند پاسخ مناسبی برای مسائلشان پیدا کنند.

برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در تفرش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha